Analytisch Filosoferen Over Opvoeding En Onderwijs

Productkenmerken

Auteur: L.F. Groenendijk, J.W. Sleutel, Baartman, ISBN: 9789066656284. Boeknummer van verkoper: 83022.

Productbeschrijving

porto 3,95 euro NL, ISBN 9789066656284, 2004, 1e druk, ppb, 171 blz. in nieuwstaat, snelle verzending. Paperback

Dit exemplaar is inmiddels verkocht.
Mogelijk worden er andere exemplaren aangeboden. U kunt ook een zoekopdracht plaatsen.
Zoeken naar andere exemplaren
Zoekopdracht plaatsen
Analytisch Filosoferen Over Opvoeding En Onderwijs
Analytisch Filosoferen Over Opvoeding En Onderwijs

Bovenstaande afbeeldingen zijn illustratief voor het artikel.
Het aangeboden artikel kan hiervan afwijken.

Deel deze pagina via:

Rubrieken

"Analytisch Filosoferen Over Opvoeding En Onderwijs" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:

Analytisch filosoferen over opvoeding en onderwijs

Hoofdtitel Analytisch filosoferen over opvoeding en onderwijs
Ondertitel liber amicorum voor Ben Spiecker
Uitgever SWP
Auteur(s) L.F. Groenendijk, J.W. Sleutel, Baartman
Druk 1e druk
Taal Nederlands
Pagina's 172
Productvorm Paperback / softback
Geïllustreerd Nee
Publicatiedatum 10-2004
ISBN 9789066656284

Flaptekst Analytisch filosoferen over opvoeding en onderwijs

Onder de hedendaagse denkers over opvoeding en onderwijs neemt Ben Spiecker, hoogleraar aan de Amsterdamse Vrije Universiteit, een vooraanstaande plaats in. Hij heeft in Nederland een analytisch-filosofische benadering van fundamentele pedagogische vraagstukken geïntroduceerd en die voorbeeldig en met vrucht beoefend.

Als blijk van waardering voor zijn inspirerende bijdrage aan zowel het nationale als internationale wijsgerig-pedagogische debat wordt hem bij zijn afscheid als hoogleraar een liber amicorum, een vriendenboek, aangeboden. Deze bundel opent met een overzicht van de ontwikkeling van Spieckers onderzoek. In de daarop aansluitende studies van collega's uit binnen- en buitenland worden thema's behandeld die zowel in het oeuvre van Spiecker als in de pedagogiek als geheel een belangrijke plaats innemen.

Dit boek biedt een uitstekende introductie in het gedachtegoed van Ben Spiecker. Omdat het de lezer op een gedegen manier inleidt in pedagogische kernproblemen is het bij uitstek geschikt voor pedagogische bacheloropleidingen. Het zal zowel bij vakgenoten als pedagogiekstudenten interesse voor de analytische opvoedingsfilosofie weten te wekken. Mede met het oog op die nadere kennismaking is een complete bibliografie van Spieckers publicaties bijgevoegd.