Bejegening in de zorg

Productkenmerken

Auteur: Bosch, Erik, Uitgever: Nelissen H., 2e editie, 157 pagina's, Paperback, Nederlands, ISBN: 9789024414093 (ISBN10: 9024414091), Gepubliceerd in 1999.

Productbeschrijving

Respectvol omgaan met clienten.

Dit exemplaar is inmiddels verkocht.
Mogelijk worden er andere exemplaren aangeboden.
Zoeken naar andere exemplaren
Bejegening in de zorg
Bejegening in de zorg

Selecteer de afbeelding voor een vergroting

Deel deze pagina via:

Rubrieken

"Bejegening in de zorg" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:

Bejegening in de zorg

Hoofdtitel Bejegening in de zorg
Ondertitel respectvol omgaan met clienten
Uitgever Boom uitgevers Amsterdam, Nelissen H.
Auteur(s) Bosch, E., Bosch, Erik
Druk 1e druk
Editie 2e editie
Taal Nederlands
Pagina's 157
Productvorm Paperback / softback
Geïllustreerd Nee
Publicatiedatum 07-1998
ISBN 9789024414093

Flaptekst Bejegening in de zorg

In dit boek wordt, met voor de verschillende sectoren van zorg herkenbare voorbeelden, ingegaan op de professionele wijze waarop hulpverleners cliënten en patiënten kunnen bejegenen. Mensen in verzorging- en verpleeghuizen, ziekenhuizen, de psychiatrie, thuiszorg, jeugdhulpverlening, mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke handicap zijn zeer afhankelijk van de wijze waarop hulpverleners hen tegemoettreden, bejegenen.

Die bejegening vraagt om een heldere, breed gedragen, goed onderbouwde en bewuste visie. De visie komt tot uitdrukking in iemands attitude. In deze attitude speelt de kritische zelfreflectie de belangrijkste rol; zelfkennis, scherp kijken naar jezelf, gaat aan alles vooraf. Respectvolle bejegening is een kwaliteitsinstrument.

Het boek is geschikt voor medewerkers in alle zorgsectoren. Studenten mbo en hbo wordt een kader aangeboden; discussies en opdrachten maken dit praktische boek goed bespreekbaar. Voor organisaties en instellingen is dit boek bruikbaar om hun visie te toetsen: bejegening als kwaliteitsinstrument.