Eekhoorn NV

Productkenmerken

Auteur: Denning, Stephen, Uitgever: Het Spectrum, 1e editie, 206 pagina's, Paperback, Nederlands, ISBN: 9789027434586 (ISBN10: 9027434581), Gepubliceerd in 2006.

Productstaat

Staat: Tweedehands

Conditie (algemene classificatie)
★★★★★
Verkeert in nieuwstaat (is meestal ongelezen)

Toelichting op conditie
Nieuwstaat.

Productbeschrijving

Een fabel over leiderschap

€ 16,95
Op voorraad
Eekhoorn NV
Eekhoorn NV

Selecteer de afbeelding voor een vergroting

Deel deze pagina via:

Rubrieken

"Eekhoorn NV" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:

Eekhoorn NV

Hoofdtitel Eekhoorn NV
Ondertitel een fabel over leiderschap
Uitgever Het Spectrum
Auteur(s) Denning, S., Denning, Stephen
Druk 1e druk
Editie 1e editie
Taal Nederlands
Pagina's 206
Productvorm Paperback / softback
Geïllustreerd Nee
Publicatiedatum 07-2006
ISBN 9789027434586

Flaptekst Eekhoorn NV

De Eekhoorn NV is een fictieve organisatie die van een succesvol bedrijf is vervallen tot de middenmoot. De organisatie was machteloos omdat zij niet bij machte was zich aan te passen aan de veranderende markt. Tot het moment waarop een van de nieuwe medewerkers een nieuwe strategie in een verhaal verpakt .

Welke manager loopt er niet tegenaan? Je wilt een verandering doorvoeren, maar je krijgt de neuzen niet dezelfde kant op. Volgens Stephen Denning, auteur van Eekhoorn NV, moet je direct stoppen met powerpointpresentaties, en een verhaal vertellen. Hierin kun je bezwaren benoemen, het doel duidelijk krijgen en bovenal de teamgeest versterken. Het verhaal raakt de fantasie en wordt een gezamenlijke droom. Door mensen enthousiast te krijgen kun je de koers van het bedrijf veranderen.

Eekhoorn NV vertelt niet alleen verhalen, maar geeft ook richtlijnen over het gebruiken van verhalen om geruchtenmachines in bedwang te houden, hoe je verhalen kunt gebruiken om kennis te delen en hoe je storytelling kunt gebruiken om een toekomst te creëren.

Stephen Denning heeft jaren bij de Wereldbank gewerkt. Hij stond in de top 10 van Most Admired Knowledge Leaders. Sinds 2000 houdt hij zich bezig met de kracht van storytelling in het bedrijfsleven. Dit leverde hem een nominatie op als een van de 200 beste Business Gurus van de wereld.