Hoe de Duitsers dapper stand hielden in Vietnam

Productkenmerken

Auteur: Westers, Oscar, Uitgever: Het Spectrum, 1e editie, 96 pagina's, Paperback, Nederlands, ISBN: 9789027432827 (ISBN10: 9027432821), Gepubliceerd in 2006.

Productbeschrijving

En andere verfrissende visies van de schooljeugd op onze geschiedenis.

Dit exemplaar is inmiddels verkocht.
Mogelijk worden er andere exemplaren aangeboden.
Zoeken naar andere exemplaren
Hoe de Duitsers dapper stand hielden in Vietnam
Hoe de Duitsers dapper stand hielden in Vietnam

Selecteer de afbeelding voor een vergroting

Deel deze pagina via:

Rubrieken

"Hoe de Duitsers dapper stand hielden in Vietnam" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:

Hoe de Duitsers dapper stand hielden in Vietnam

Hoofdtitel Hoe de Duitsers dapper stand hielden in Vietnam
Ondertitel en andere verfrissende visies van de schooljeugd op onze geschiedenis
Uitgever Het Spectrum
Auteur(s) Westers, O., Westers, Oscar
Druk 5e druk
Editie 1e editie
Taal Nederlands
Pagina's 96
Productvorm Paperback / softback
Geïllustreerd Ja
Publicatiedatum 07-2009
ISBN 9789027432827

Flaptekst Hoe de Duitsers dapper stand hielden in Vietnam

Hoe de Duitsers standhielden in Vietnam is een bloemlezing van bizarre antwoorden die

geschiedenisdocent Oscar Westers in de afgelopen jaren kreeg op repetitie- en examenvragen.

[vraag]

Verklaar het begrip 'Koude Oorlog' en leg uit waarom het moeilijk is precies aan te geven wanneer de

Koude Oorlog is begonnen.

[antwoord]

Het waren strenge winters die veel mensen het leven hebben geëist. De vraag is: wanneer waren de

winters het strengst?

De antwoorden die de scholieren geven zijn soms verontrustend, maar een lichtpunt vormen de

fantasie en het gevoel voor humor, waarmee zij zich proberen te redden. Hier is de generatie aan het

woord die het moet hebben van haar creativiteit, in plaats van haar kennis. Het resultaat vormt een

treffend tijdsbeeld. En dat is interessant in een periode waarin we juist weer pogingen zien om het in

het slop geraakte geschiedenisonderwijs nieuwe impulsen te geven. Een bekende poging daartoe is

de vorming van een historische 'canon' met kennis die al onze jongeren voorgeschoteld zouden

moeten krijgen. Wat betreft historicus Maarten van Rossem is die canon overigens onzin. In het

voorwoord legt hij op de voor hem karakteristieke wijze uit waarom.