Ondernemen met hoofd en hart

Productkenmerken

Auteur: Cramer, Jacqueline, Uitgever: Van Gorcum, 86 pagina's, Paperback, Nederlands, ISBN: 9789023238843 (ISBN10: 9023238842), Gepubliceerd in 2002.

Productstaat

Staat: Tweedehands

Conditie (algemene classificatie)
★★★★
Verkeert in uitstekende conditie (is meestal maar een enkele keer gelezen of ingekeken)

Toelichting op conditie
Zeer goed.

Productbeschrijving

Duurzaam ondernemen: praktijkervaringen

€ 8,20
Op voorraad
Ondernemen met hoofd en hart
Ondernemen met hoofd en hart

Selecteer de afbeelding voor een vergroting

Deel deze pagina via:

Rubrieken

"Ondernemen met hoofd en hart" is opgenomen in de volgende (sub-)rubrieken:

Ondernemen met hoofd en hart

Hoofdtitel Ondernemen met hoofd en hart
Ondertitel duurzaam ondernemen: praktijkervaringen
Uitgever Gorcum b.v., Koninklijke Van, Van Gorcum
Auteur(s) Cramer, J., Cramer, Jacqueline
Druk 1e druk
Taal Nederlands
Pagina's 86
Productvorm Paperback / softback
Geïllustreerd Ja
Publicatiedatum 12-2002
ISBN 9789023238843

Flaptekst Ondernemen met hoofd en hart

"Duurzaam ondernemen staat in de kinderschoenen en roept nog veel vragen op in de praktijk. Hoe kun je als bedrijf een daadwerkelijk verantwoorde balans vinden tussen het welzijn van mensen ('People'), de ecologische kwaliteit ('Planet') en de economische welvaart ('Profit')? Hoe kun je als bedrijf soepel leren 'jongleren' met deze drie P's?

Is er echt iets nieuws onder de zon? Ondernemers houden zich toch al lang bezig met welzijn, milieu en welvaart? Wat maakt duurzaam ondernemen zo anders? Het verschil zit vooral in de manier waarop bedrijven de drie P's inhoud geven vanuit een eigen visie en ambitie. Duurzaam ondernemen is onderdeel van hun strategisch beleid en dagelijks handelen. De interne organisatie is er op aangepast. Hun zorgzame houding voor mens en milieu blijkt hand in hand te kunnen gaan met goede financiële prestaties. Zij ondernemen met hoofd en hart.

Dit alles lijkt gemakkelijker gezegd dan gedaan. Dat blijkt ook uit de ervaringen die negentien bedrijven met elkaar hebben opgedaan in het kader van een programma van het Nationaal Initiatief Duurzame Ontwikkeling (NIDO). Dit boek doet daar verslag van. "